Al enige jaren kent Kroatië een toenemende interesse als vakantieland. De natuur in Kroatië is erg mooi en divers. Zo kent het land een azuurblauwe zee, mooie eilanden en imposante bergen. Kroatië is een leuke fly & drive bestemming voor jonge gezinnen. Geniet van de gastvrijheid en de diversiteit van Kroatië tijdens jouw fly & drive vakantie!

Rondreis fly & drive Kroatië

Zadar KroatiëSplit (zie A op de kaart) is de eerste bestemming van onze vakantie. Lang hebben we uitgekeken naar het moment dat we lekker aan onze verdiende fly & drive vakantie konden beginnen. De tweede stad van Kroatië oogt uitdagend door haar mooie gebouwen en prettige ligging aan het strand. We slenteren rustig over de boulevard om te wennen aan de warme temperatuur van vandaag. Onze eerste indruk van Kroatië is fantastisch. Nadat we het oude centrum en de boulevard hebben bekeken besluiten we een drankje te doen op het plein van het volk: Narodni Trg. We laten Split achter ons en gaan richting de havenstad van Zadar (B op de kaart) iets ten noorden.

Eenmaal aangekomen ontdekken we dat Zadar een bijzondere stad is met veel geschiedenis. Deze geschiedenis moeten we verder ontdekken en daarom spreken we af met onze gids Nikola. Hij weet ons veel te vertellen over Zadar. Na een middag sight-seeing met Nikola pakken we onze zwemspullen en gaan ontspannen op het strand. Ook dit is Kroatië en het heldere zeewater is misschien wel één van de mooiste wateren van Europa.

Rondreis Kroatië

De volgende ochtend vertrekken we al vroeg met onze auto op weg naar de hoofdstad Zagreb (zie C op de kaart). Zagreb heeft ruim een miljoen inwoners en is daarom een echte metropool om een dagje te bezoeken. We kopen een boekje over de stad met alle bezienswaardigheden en gaan met het openbaar vervoer op ontdekking uit. We wandelen over pleinen, langs prachtige gebouwen en door bijzondere wijken. Zagreb heeft zoveel te bieden dat we er ’s avonds nog heerlijk gaan genieten. Er zijn tal van goede restaurants te vinden in het centrum van Zagreb en wij hebben daarom moeite met het maken van een keuze.

Na een lange avond in Zagreb gaan we vandaag weer op pad. We sturen onze huurauto in de richting van Medulin (D op de kaart) in het westen van Kroatië. De rit naar Medulin is behoorlijk lang, maar er is genoeg te zien onderweg. De avond valt wanneer we in Medulin aankomen. We parkeren onze auto bij het hotel en gaan naar de boulevard voor een hapje en een drankje. Rond middernacht genieten we aan de boulevard van een vuurwerkshow. De volgende ochtend staat in het teken van het ontspannen aan zee. We pakken een goed boek en proeven van het goede leven.

Porec Kroatië

Onze laatste bestemming voor deze fly & drive vakantie in Kroatië is Porec(E op de kaart). De tijd vliegt voorbij en daarom gaan we weer lekker op pad om deze geliefde stad te bekijken. Porec is niet gek groot, maar heeft een erg leuke boulevard waar volop foto’s geschoten kunnen worden. Tijdens de lunch bekijken we de foto’s die we deze vakantie hebben gemaakt. We hebben weer een fantastische vakantie beleefd en besluiten hier absoluut terug te keren.